Hidup Saya Bersama 4life

Wednesday 25 January 2012

3 Pantai Berhampiran Kita...

Sempena cuti menyambut Tahun Baru Cina yang lepas, kami sempat melawati tiga pantai yang letaknya berhampiran dengan tempat kediaman. Kesemua pantai peranginan ni tak kurang indahnya.

Pantai Minyak Beku.





Malam sebelum anak-anak saudara balik ke Kuala Lumpur, Kota Bahru dan Johor Bahru, kami sempat berBBQ di Pantai Minyak Beku. Pantai ni cuma dalam 24 km je dari rumah kami, Simpang Lima. Inilah antara ankiviti yang sering kami lakukan bila ada masa lapang dan cuti umum. Seronok dapat berkumpul ramai-ramai sambil makan di tepi pantai.

Pantai Parit Simin











Bila dah petang-petang masa hari cuti ni, anak-anak pun dah rasa boring, maka kami pun pegi la jalan-jalan ke Pantai Parit Simin. Pantai ni lebih dekat sikit dengan rumah, cuma dalam 5 km je. Yang syoknya kat sini, bila petang banyak monyet yang menunggu pengunjung untuk memberi mereka makanan. Jumlah monyet ni bukan sikit, berpuluh-puluh ekor semuanya. Kalau nak tengok monyet, jom la ke Pantai Parit Simin, tak payah ke Zoo.

Pantai Teluk Wawasan











Pantai Teluk Wawasan ni juga dikenali sebagai Pantai Teluk Bakong. Yang ni lagi dekat dengan rumah kami iaitu hanya kira-kira 3 km je dari rumah. Pantai Teluk Wawasan letaknya di Kampung Parit Haji Salam. Ia merupakan tempat nelayan menghantar ikan-ikan segar dari laut. Bila nak makan ikan segar terus dari laut, boleh la berkunjung ke Pantai Teluk Wawasan.






Kepada handai dan taulan yang inginkan ketenangan dan menikmati keindahan pantai, jomlah berkunjung ke 3 pantai yang tidak kurang indahnya ini.



Kita jumpa lagi di lain masa dan kesempatan......


No comments:

Post a Comment